Isnin, Januari 10, 2011

Tempat-tempat Menarik di Hong Kong

Hong Kong

Tempat-tempat menarik di Hong Kong ialah “Ocean Park” (Taman Laut), “Disneyland”, “The Peak” (Kepala Bukit) dan “Victoria Harbour” (Pelabuhan Victoria).

Taman Laut di Hong Kong

Di Taman Laut ada banyak akuarium seperti akuarium ampai-ampai, taman panda, persembahan ikan lumba-lumba dan anjing laut. Anjing laut itu dilatih menepuk tangan dan menunjukkan tanda terima kasih kapada pelawat. Haiwan-haiwan itu memberi perasaan gembira kepada kita.

Disneyland di Hong Kong
Disneyland ialah tempat yang masyhur dengan watak-watak kartun seperti Tikus Mickey dan Itik Donald. Persembahan di situ ialah persembahan Tarian Raja Singa “Lion King”, Tarian Mickey dan Minnie dan kartun 3D. Permainan di situ pula ialah kereta api kecil “Winnie the Pooh”, kapal kecil Hutan Amazon dan mesin angkasa. Ini bagus untuk sekeluarga seronok bersama-sama.

Pelabuhan Victoria
Hong Kong juga masyhur untuk pemandangan malam yang indah. Kamu boleh ambil feri lalu ke Pelabuhan Victoria dan pergi ke Kepala Bukit serta tengok pemandangan malam yang indah.  

Mina
Tahap 3 (Tempat-tempat Menarik di Negara Saya)

2 comments:

TourChinaGuide berkata...

I love Hong Kong, it has been always one of the world’s most popular tour destination for its incredible landscape, shopping and food paradise, and multiple cultures. Thank you for sharing...

Diari KIKBM berkata...

You are welcome.

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger