Khamis, Januari 20, 2011

Impian Saya


Mari bersama-sama membantu mereka yang susah

Cita-cita saya ialah menjadi sukarelawati kepada orang susah. Mula-mula, semasa saya muda saya fikir dunia ini indah. Jika semua orang hidup gembira, itu sangat bagus.

Walau bagaimanapun, sekarang banyak terjadi bencana alam. Contohnya banjir, gempa bumi dan keadaan kebuluran. Di samping itu, ramai orang susah kerana sangat miskin dan tiada kerja serta masalah keluarga.

Satu kali saya pernah pergi ke Myanmar selama satu minggu. Di dalam lawatan itu, saya melawat rumah anak-anak yatim. Mereka hidup sederhana dan naïf tetapi senang gembira. Tambahan lagi, saya menolong guru di sana mengajar bahasa Inggeris di pusat bahasa. Seperti yang diterangkan ini, saya rasa hidup saya sangat bermakna kerana dapat menolong mereka.

Rumusannya, hidup kita pendek di dunia. Masa terbang dan terlalu cepat. Kita mesti menghargai masa itu. Tegasnya jaga diri baik-baik. Kemudian, kita boleh menolong kawan dan jiran serta komuniti yang hidup susah.

Saya fikir Tuhan akan gembira untuk orang yang berhati dan berkelakuan baik. Dia akan memberi hadiah untuk kita di Syurga.

Mina
Tahap 3

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger