Isnin, Ogos 16, 2010

Taishi Shashikubi


Hari ini saya menulis tentang diri saya. Mula-mula kenalkan diri saya. Nama saya Taishi Shashikubi.  Nama melayu saya ialah Anuar. Umur saya 19 tahun. Hari jadi saya ialah pada 15 Ogos 1990. Saya tinggal di Katsushika Tokyo, Jepun. Saya  ialah mahasiswa di Universiti Takushoku. Pekerjaan sambilan saya ialah pembantu di kedai makan. Kegemaran saya bermain tenis (tennis) dan ‘snow boarding’.

Seterusnya, saya perkenalkan kehidupan saya di universiti. Saya belajar di dalam Sektor Antarabangasa. Saya belajar tentang ekonomi antarabangasa. Kelab kegemaran saya ialah Kelab Tenis. Seminar saya mengkaji tentang ekonomi dan pertanian. Seminar saya menumpang rumah peladang dan saya bertani di kebun. Bertani sangat penat tetapi seronok. Pelajaran di universiti ada 5 hari setiap minggu. Tiap-tiap hari saya bangun tidur pada pukul enam pagi. Saya naik kereta api satu setengah jam dan menunggang basikal setengah jam. Pergi ke universiti sukar untuk saya.

Kemudian saya perkenalkan kerja sambilan saya. Kerja sambilan saya ialah pemasak di kedai makanan. Kedai saya ada makanan Jepun dan minuman alkohol.  Nama kedai saya ‘Wan’, ‘Wan’ bermaksud “Mangkuk”. Saya membuat sate Jepun,  ayam goreng,  ikan,  udang dan lain-lain. Saya juga menumis Nasi Goreng Jepun, Mi Goreng Jepun, sayur goreng dan lain-lain. Kemudian,  saya juga memotong ‘Shashimi’. ‘Shashimi’ ialah hirisan ikan mentah.  Kerja sambilan sangat penat dan badan boleh menjadi busuk. Tetapi boleh makan makanan sedap dengan banyak.

Akhir sekali, saya perkenalkan kampung saya. Kampung saya ada lima sungai. Terkenal benda di kampung saya ialah “Kotira Katsushiyaku Kameari Kouen Mae Hashutsujo” dan “Taishakuten”. “Kochi Kame” yang bermaksud “Sini ialah polis depan taman Bandar Katsushika kameari kanpong” Ini kartun terkenal di Jepun. “Taishakuten” ialah seni bina Buddha.

Sekian terima kasih.

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger