Rabu, Ogos 25, 2010

Kampung Saya

 Yamanashi-ken ( 山梨県 )
 
Saya tinggal di Tokyo tetapi kampung saya Yamanashi. Yamanashi ada sebelah Tokyo. Kalau saya mahu balik ke Kampung saya, saya boleh balik ke kampung saya cepat dengan kereta api selama 2 jam. Yamanashi ada gunung paling tinggi di Jepun. Nama gunung itu MT FUJI (Gunung Fuji). Saya daki di situ dua kali.

Gunung Fuji dari Tasik Shōji di Yamanashi

Gunung yang kedua tinggi di Jepun ada di Yamanashi juga. Yamanashi ada banyak gunung yang lain. Jadi saya boleh tengok gunung di mana sahaja.

Yamanashi ada 3 tempat yang terindah pemandangan malam di Jepun. Pemandangan malam itu sangat indah. Yamanashi ada tempat yang indah yang lain. Jadi saya suka Yamanashi. Saya suka Tokyo juga kerana Tokyo ada tempat yang ada daya penarik. Contoh Mt Takao (Gunung Takao), Menara Tokyo, Asakusa, Oaiba, Taman Veno dan lain-lain.

Menara Tokyo

Saya hidup sendiri di Tokyo. Jadi saya masak makanan, cuci pakaian, membersihkan rumah sendiri. Saya macam suri rumah tangga.

Selepas waktu belajar di university, saya kerja di kedai baju dalam Itō Yōkadō. Itō Yōkadō macam WARTA. Saya jual baju dan saya pilih baju untuk pelanggan. Kerja tidak seronok tetapi saya tidak boleh berhenti kerja kerana saya perlu wang. Jadi saya teruskan kerja saya lagi. Kalau saya ada banyak wang, saya mahu pergi ke negara asing untuk belajar bahasa.

Saya mahu jadi boleh cakap bahasa Melayu dan bahasa Inggeris,  jadi saya mesti kerja bersungguh-sungguh di kedai baju.


Koichi Tashiro
Tahap 3

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger