Jumaat, Januari 14, 2011

Cita-cita Saya


Apakah cita-cita awak? Saya juga mahu tanya kepada diri saya sendiri.

Siapa-siapa sahaja pun boleh mempunyai cita-cita untuk dirinya. Dan siapa-siapa pun tahu bahawa mempunyai cita-cita begitu akan melakukan dirinya gembira.

Saya fikir mempunyai cita-cita sama dengan berhidup masa depan. Tetapi, kita mudah lupa tentang itu. Saya juga tidak mempunyai cita-cita atau impian begitu seperti impian saya semasa muda.


Pada masa saya muda, saya pun telah berimpian bahawa saya akan boleh menjadi orang kaya besar atau akan mempunyai pekerjaan yang baik seperti orang-orang biasa mahu.

Tapi, sekarang yang saya mahu impian yang berbeza dengan impian saya pada masa lalu.

Mungkin itu bukan cita-cita atau impian, saya mahu menyatakan itu bagi kata keinginan.
Keluarga Bahagia dan Sihat
Keinginan tentang kesihatan saya dan keluarga saya.  Keinginan mahu menjadi pegawai atau bekerja baik dengan kawan sekerja di syarikat saya.  Kalau tambah satu lagi kepada keinginan  itu, selepas belajar bahasa Melayu, saya mahu bekerja di daerah yang boleh guna bahasa itu. Dan akhirnya yang boleh punya hati yang merasa terima kasih.


Ha Sang Seok
Tahap 3 (Cita-cita Saya)


0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger